نقش روسیه در رایزنی با مخالفان اسد برای رفع بحران سوریه چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت
نقش روسیه در رایزنی با مخالفان اسد برای رفع بحران سوریه چیست؟ :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به رایزنی مخالفان دولت بشار اسد با روسیه، گفت: مخالفان دولت بشار اسد دو گروه عمده را شامل می‌شوند، گروهی که مسلحانه اقدام به مخالفت کردند و گروهی که اعتقاد به برخورد مسلحانه نداشتند. گروه نخست که داعش از جمله آنها است، نابود شدند و […]

[ad_1]

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به رایزنی مخالفان دولت بشار اسد با روسیه، گفت: مخالفان دولت بشار اسد دو گروه عمده را شامل می‌شوند، گروهی که مسلحانه اقدام به مخالفت کردند و گروهی که اعتقاد به برخورد مسلحانه نداشتند. گروه نخست که داعش از جمله آنها است، نابود شدند و حکومت از دست آنها خارج شده است.

مخالفان اسد با همراهی دولت از سهم خود بهره مند می‌شوند

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروه مخالفین دوم با رایزنی و همراهی با دولت سوریه می‌توانند در برقراری صلح و آرامش و رفع بحران موثر واقع شوند. این گروه به موجب همراهی قطعا از سهم خاص خود هم بهره مند خواهند شد.

                                بیشتر بخوانید:

 

روسیه بهترین تعدیل کننده نظر مخالفان دولت اسد

وی افزود: روسیه می‌تواند در رایزنی و تعدیل نظر مخالفان دولت بشار اسد جهت همراه ساختن آنها با دولت و برقراری صلح و امنیت نقش آفرینی کند کما اینکه روس‌ها پبش از این با دعوت رسمی دولت سوریه به مبارزه با تروریست‌ها که مخالفان گروه نخست را شامل می‌شود پرداخته بودند.

راه حل نظامی، دیگر در سوریه جواب نمی‌دهد

نانوا کناری اظهار داشت: گروه‌های مخالف با قبول حاکمیت بشار اسد می‌توانند آنچه صلاح است را در کشور سوریه برقرار کنند، زیرا راه حل نظامی دیگر در سوریه جواب نمی‌دهد و غالب مردم سوریه هم بر به کارگیری راه حل سیاسی متقاعد شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت بشار اسد نیز معتقد به اتخاذ راهکار سیاسی و صلح آمیز برای رفع بحران است و در این مسیر گام‌های اساسی برداشته شده است. روسیه نیز به دلیل همراهی موثر در سال های بحرانی سوریه می تواند در تعدیل شرایط و رفع اختلافات نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ هیثم مناع، از کمیته هماهنگی ملی سوریه که دومین گروه بزرگ مخالفان بشار اسد در دیدار با وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد: «ما همواره گفته‌ایم که یک راه حل سیاسی صلح آمیز از مسکو بر می‌آید. راه حل نظامی هنوز هم در حال انجام است اما غالب مردم سوریه متقاعد شده‌اند که یک راه حل سیاسی چنانچه مطلوب است که مارا نجات دهد و به مثابه یک فرصت حقیقی باشد.»/

پایان پیام

[ad_2]

Source link