همسایگان ایران حاکمیتی بر مرزهای مشترک ندارند/ ضرورت تعبیه امکانات الکترونیک و اپتیک در مرزها :: خبرگزاری خانه ملت
همسایگان ایران حاکمیتی بر مرزهای مشترک ندارند/ ضرورت تعبیه امکانات الکترونیک و اپتیک در مرزها :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح وضعیت امنیت مرزهای کشور، گفت: ایران دارای 48 هزار و 195 کیلومتر مربع مرزهای وسیع است که دشت‌های طولانی و کویرهایی را شامل می‌شود و به لحاظ جغرافیایی امکان نشانه گذاری بر روی آنها سخت و غیر ممکن است. از سوی دیگر ایران […]

[ad_1]

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح وضعیت امنیت مرزهای کشور، گفت: ایران دارای 48 هزار و 195 کیلومتر مربع مرزهای وسیع است که دشت‌های طولانی و کویرهایی را شامل می‌شود و به لحاظ جغرافیایی امکان نشانه گذاری بر روی آنها سخت و غیر ممکن است. از سوی دیگر ایران با کشورهایی همسایه است که از حاکمیت در مرزهای خود محروم هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پاکستان پیش از این اعلام کرده که نمی‌تواند در مرز با بلوچستان حاکمیت داشته باشد، افغانستان و عراق نیز تکالیفشان مشخص است و در مرزهای دریایی به ویژه جنوب با حضور بیگانگان مواجه هستیم.

کنترل مرزها صعب العبور کشور نیازمند امکانات الکترونیک و اپتیک است

وی افزود: جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن در نقطه جغرافیایی خاص در مسیر ترانزیت موادمخدر و قاچاق انسان از شرق آسیا مانند بنگلادش و میانمار با مشکلاتی از این دست هم روبه رو است، برخی این پناهندگان به دلیل مشکلات امکان عبور از ایران را پیدا نکردند و در کشور ما مستقر شدند که در نوع خود برای ما مشکلاتی را رقم زدند.

جمالی نوبندگانی یادآور شد: اینچنین مرزهای وسیع نیازمند تدابیر امنیتی خاص است، کمیسیون امنیت ملی مجلس از برخی مرزهای کشور بازدید کرده و متاسفانه در بخش‌هایی دارای مرزهای صعب العبور هستیم لذا امکانات سخت افزاری در کنار امکانات الکترونیک و اپتیک نیاز داریم.

تامین امنیت بخشی از مرزها توسط مردم بومی و مرزنشینان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی و مرزبانی به نیروی لازم از نظر کمی و کیفی و بودجه نیاز دارد، کمبود این امکانات سبب شده بخشی از امنیت مرزهای کشور در حال حاضر توسط مردم بومی و مرزنشین تامین شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه اگر در محدوده 99 درصد و هزاران کیلومتر مرز کشور امنیت، امکانات و تجهیزات تامین شود اما یک درصد مورد غفلت قرار گیرد، بیگانگان و تروریست‌ها از همان نقاط یک درصدی به کشور نفوذ پیدا می‌کنند بنابراین امنیت باید در تمام بخش‌های مرزی تکمیل شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link