همکاری‌های اقتصادی اروپا با ایران جدی‌تر می‌شود :: خبرگزاری خانه ملت
همکاری‌های اقتصادی اروپا با ایران جدی‌تر می‌شود :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توافق  ۷ بانک مرکزی اروپا با ایران، اظهار داشت: یکی از مشکلات ارتباطی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی مسائل بانکی است که در این زمینه، اعلام توافق بانک‌های مرکزی 7 کشور اروپایی با ایران خبر خوبی است. عضو کمیسیون امنیت ملی و […]

[ad_1]

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توافق  ۷ بانک مرکزی اروپا با ایران، اظهار داشت: یکی از مشکلات ارتباطی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی مسائل بانکی است که در این زمینه، اعلام توافق بانک‌های مرکزی 7 کشور اروپایی با ایران خبر خوبی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسهیل روابط بانکی ایران و اروپا دارای اهمیت است، بیان کرد: ابتدا باید ببینیم در مرحله عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی در تشریح علت تاخیر در اجرای تعهدات اروپایی‌ها برای تداوم برجام بدون آمریکا، افزود: مانع اصلی برای اجرای تعهدات اروپا، فشارهایی است که آمریکا به اروپایی‌ها وارد می‌کند، زیرا آمریکا به هیچ وجه علاقمند به استمرار حیات برجام با حضور اروپا، چین و روسیه نیست.

بروجردی ادامه داد: با توجه به اینکه جنگ اقتصادی آمریکا مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و آمریکا با کشورهای اروپایی نیز از طریق وضع تعرفه‌ها دچار مشکل شده، همچنین آمریکا با روسیه، چین و کانادا نیز هرکدام به نحوی دچار مشکل شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ عملا آمریکا را درگیر کرده و احتمال اینکه کشورهای اروپایی در جهت تامین منافع خود به صورت جدی تر وارد کار اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شوند، وجود دارد./

پایان پیام

[ad_2]

Source link