هیچ زمانی برای شکایت از آمریکا دیر نیست :: خبرگزاری خانه ملت
هیچ زمانی برای شکایت از آمریکا دیر نیست :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، اظهار داشت: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه یک مرجع بین‌المللی است که خود کشورها از قبل اعلام می‌کنند دعاوی آن‌ها در آنجا بررسی شود. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عنوان یک عضو […]

[ad_1]

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه، اظهار داشت: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه یک مرجع بین‌المللی است که خود کشورها از قبل اعلام می‌کنند دعاوی آن‌ها در آنجا بررسی شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به عنوان یک عضو جامعه ملل از آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کرده و پیگیری می‌کند که این موضوع یک اقدام منطقی است، بیان کرد: طبیعتا اگر متوجه شویم که نهادهای بین‌المللی به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند، این قبیل تصمیمات به ضرر کشور و ملت ما خواهد بود.

     بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: این قبیل عهدشکنی‌ها و اقدامات علیه رویه‌های حقوقی بین‌المللی می‌تواند آسیب‌های زیادی را نه تنها برای ایران و کشورهای مشابه به دنبال داشته باشد بلکه می‌تواند به اعتماد کلی در جهان لطمه بزند.

فرهنگی ادامه داد: به همین دلیل اقدام ایران برای ارجاع شکایت خود به لاهه برای پرونده‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران مرتبط نیست و مبنایی ندارد، اقدام مناسبی است.

هیچ زمانی برای شکایت از آمریکا دیر نیست

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محاکم آمریکایی حق ندارند که به اموال دولت‌ها و کشورهای مختلف دست درازی کنند، گفت: زمان شکایت ایران از آمریکا مناسب است، اگرچه بهتر بود که جمهوری اسلامی ایران شکایت خود از آمریکا را زودتر به دادگاه لاهه می‌برد.

عضو فرهنگی با بیان اینکه هیچ زمانی برای شکایت از آمریکا دیر نیست، اظهار داشت: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه نیز اختیار دارد و می‌تواند رای مناسبی را صادر کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا از پیمان مودت عطف به ما سبق نمی‌شود و خروج آمریکا به آینده مربوط است، گفت: استدلال آمریکا‌یی‌ها برای خروج از پیمان مودت این است که سال هاست ایران و آمریکا مودتی ندارند که البته درست است ولی تا وقتی که امضای دو کشور وجود دارد باید به آثار و لوازم آن پایبند بود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link