وحدت ملت‌های مسلمان اوجب واجبات/«امت واحده» اسلامی تشکیل شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
وحدت ملت‌های مسلمان اوجب واجبات/«امت واحده» اسلامی تشکیل شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1] خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: فاصله میان ۱۲ ربیع الأول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول اکرم(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است و مسلمانان در اقصی نقاط ایران و جهان این هفته را گرامی می‌دارند. […]

[ad_1]

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: فاصله میان ۱۲ ربیع الأول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول اکرم(ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است و مسلمانان در اقصی نقاط ایران و جهان این هفته را گرامی می‌دارند.

اما در چهار دهه اخیر با توجه به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی هم در سایه وحدت امت اعم از اقشار و اقوام مختلف محقق شد، این انقلاب علاوه بر ایجاد وحدت در میان مسلمانان ایران اسلامی بستر وحدت دیگر ملل مسلمان را هم فراهم‌ کرده است.

البته نکته جالب‌توجه اینکه ایده شکل‌گیری هفته وحدت برای اولین بار پیش از انقلاب و به پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمانی که ایشان در ایرانشهر تبعید بودند در سیستان و بلوچستان مطرح و اجرا شد، از همین رو استان سیستان و بلوچستان را به‌عنوان پایتخت وحدت ایران اسلامی می‌نامند.

رهبر معظم انقلاب با یادآوری اینکه «وحدت امت اسلامی اوجب واجبات است»، می‌فرمایند: «مانند وجود پیامبر(ص)،‌ محبت اهل‌بیت هم می‌تواند عامل وحدت باشد. پیکر دنیای اسلام زخم‌خورده و دشمن با جنگ و اختلاف، دنیای اسلام را فشل کرده و در غرب آسیا رژیم صهیونیستی در امنیت به سر می‌برد

در این گزارش مروری بر اظهارات علما و روحانیون اهل سنت و شیعه در باب موضوع وحدت و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان داریم.


آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی: اختلاف افکنان بین شیعه و سنی بنده دلار هستند/ احترام عامل وحدت

آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: این هفته که توسط امام خمینی (ره) به این اسم نام‌گذاری شده و رهبر معظم انقلاب هم نسبت به آن تأکید بسیار دارند موج عظیمی در جهان اسلام ایجاد کرده است.

امام‌جمعه گرگان افزود: برگزاری مراسم مختلف برای بزرگداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت در استان و نقاط مختلف دنیا اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت و جهان خواهد فهمید رابطه عمیقی بین مسلمانان و پیامبر اکرم وجود دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی پیوند ما با پیامبر و خداوند را مستحکم‌تر خواهد کرد، گفت: باید تلاش کنیم اعمالی که سبب خوشحالی پیامبر و خداوند می‌شود را انجام دهیم و از اعمالی که موجب خشم آنان می‌شود دوری‌کنیم.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: حضرت محمد(ص) ۶۰۰ سال پس از آخرین پیامبر و درحالی‌که مردم آن زمان در خواب عمیقی فرورفته و راه انبیای گذشته دچار خلأ شده بود فرستاده شدند، در چنین شرایط سختی پیامبر همانند نوری برای مسلمانان فرستاده شد تا مردم آن دوران از وی پیروی کنند و اکنون پس از ۱۴۴۷ سال از زمان ایشان و نزول قرآن، بهترین و محکم‌ترین راه هدایت مسلمانان همچنان قرآن است.

امام‌جمعه گرگان ادامه داد: اگر مؤمنان و انسان‌ها چه شیعه و چه سنی رابطه خوبی با خداوند داشته باشند و ایمان درستی را به دست آورده باشند کینه‌ای بین شیعه و سنی به وجود نخواهد آمد و اختلافی بین این دو قوم رخ نخواهد داد.

وی افزود: افرادی که بین شیعه و سنی اختلاف‌افکنی می‌کنند به نظر من نه شیعه هستند و نه سنی بلکه بنده پول و دلار هستند و این امر پستی و فرومایه بودن این افراد را می‌رساند که برای مشتی پول و دلار دست به جنایاتی همچون اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی می‌زنند.


حجت‌الاسلام کاظم لطفیان: حرکت در مدار تفرقه موجب خروج از دایره ایمان است

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در آق‌قلا هم تفرقه، خشونت و وابستگی را سه راهبرد اساسی استکبار در مقابل انقلاب اسلامی دانست و گفت: حرکت در مدار تفرقه باعث خارج شدن از دایره ایمان می‌شود.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان اظهار کرد: اگر امروز ملت ایران و انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در رأس همه مواردی هستند که مردم به آنان در سراسر دنیا عشق می‌وزند، به خاطر پیروی بی‌چون‌وچرا از وجود مبارک و مطهر پیامبر گرامی اسلام است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، پیگیری سنت جاریه پیامبر (ص) در حوزه هم‌افزایی جامعه اسلامی را از مهم‌ترین محورهای سفارش شده توسط خداوند متعال یاد کرد و گفت: سخن گفتن از عظمت وجود مبارک اولیاءالله کار سخت و دشواری است، شخصیتی که قبل از مبعوث شدن به فضل، عقل، سخاوت، تواضع، صبوری، سازگاری و بردباری شهرت داشت.

وی ادامه داد: هر سخنی که در آن بوی تفرقه بین امت اسلامی به مشام برسد، هیچ مناسبتی با سنت پیامبر (ص) نخواهد داشت و امروز گرچه شخصیت پیامبر (ص) در میان ما نیست اما سنت و سیره پیامبر (ص) و وعده‌های ارزشمند آن بزرگوار در میان امت وجود دارد و اگر کسی زندگی خویش را با معیارهای آن حضرت تنظیم کند غرق در نعمت و برکت خواهد بود.

حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه امروز باید طبع کریمانه پیامبر(ص) در میان امت اسلامی احیا شود، گفت: اگر طبع کریمانه، معاشرت نیکو، سنت رشد، حکم عدالت و سخن گفتن در مدار حق پیامبر عظیم الشان اسلام در میان امت اسلامی احیا شود این امت هیچ‌وقت دچار اختلاف نخواهد شد و دشمنان نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: سنت پیامبر اکرم سنت رشد بود و امروز دلیل کسانی که نمی‌خواهند انقلاب اسلامی رشد کند و در مقابل اسلام موضع می‌گیرند این است که انقلاب اسلامی خواهان رشد اسلام است.

حجت‌الاسلام لطفیان گفت: سرنوشت شیعه و سنی از هم جدا نیست و هر حرکتی در خلاف این مسیر انجام شود خود تخریبی است و به ضرر اسلام خواهد بود.


آخوند محمدامین صفری: هفته وحدت فرصتی برای تقویت برادری و وحدت است

امام‌جمعه اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله هم ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته وحدت فرصت طلایی برای نشان دادن انسجام و همبستگی مسلمانان محسوب می‌شود که باید از آن به نحو مناسب استفاده شود.

آخوند محمدامین صفری وحدت، اخوت و برادری را پیش‌نیاز مهم رسیدن به عزت و سربلندی در دنیا و آخرت دانست و تأکید کرد: این امر مهم در جامعه نهادینه شود.

وی با افزود: اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، خواسته دشمنان است و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان کمک می‌کند، اگر در جامعه اسلامی همه اقشار کنار هم باشند و وحدت یکپارچه شکل گیرد به‌طورقطع اراده خداوند بر امداد و نصرت خواهد بود.

صفری گفت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تقویت برادری و وحدت هر چه بیشتر میان مسلمانان است و باید از این ظرفیت، نهایت استفاده شود.


آخوند محمدامین آدینه: فرصتی ارزشمند برای تقویت انسجام و همبستگی میان مسلمانان

امام‌جمعه پیشکمر کلاله هم حفظ وحدت، اخوت و برادری در کنار احترام گذاشتن به انسان‌ها، اخلاق و منش اسلامی را از رمزهای مهم جاودانگی اسلام دانست و افزود: هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای تقویت انسجام و همبستگی میان مسلمانان است.

آخوند محمدامین آدینه ادامه داد: وحدت و همبستگی و دور شدن از مسیر تفرقه و اختلاف، اسلام را از خطرات و آسیب‌ها حفظ و دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‌کند.

آخوند آدینه اظهار کردایام گرامیداشت هفته وحدت بهترین ظرفیت برای به نمایش زیبایی‌های دین اسلام و اخلاق حسنه  پیامبر (ص) است و خداوند سعادت جامعه بشری را در اطاعت از ذات بزرگ خود و اطاعت از رسول رحمت و مهربانی و پیروی از سیرت بزرگان دین قرار داده است.


مولوی کاظمی: مهربانی و برادری آرمان رسول‌الله(ص) بود

مولوی کاظمی از مدرسین حوزه علمیه اهل سنت اظهار کرد:  همه ما سخن از  الگو گیری از پیامبر(ص) و یاران ایشان می‌زنیم درحالی‌که باید به این نکته توجه داشته باشیم که آرمان آنان مهربانی، امنیت، برادری و برابری بود.

وی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم شاهد عدالت و امنیت در جامعه باشیم که به معنای واقعی وحدت و برادری در جامعه تحقق‌یافته باشد و خوشبختانه مردم ایران اسلامی در راستای این اهداف بزرگ و ارزشمند حرکت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت خراسان جنوبی بیان کرد: تجربه چهل‌ساله انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هرکجا تمسک به وحدت و برادری داشتیم، موفق شده‌ایم که نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم.

مولوی کاظمی ادامه داد: موفقیت در برابر تهاجم اقتصادی و تحریم‌های دشمن نیز با تمسک عملی به شعار وحدت محقق می‌شود.


حجت‌الاسلام مصیب خزاعی: امام(ره) به‌جای شیعه یا سنی همواره از ملت ایران سخن گفت

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی امام‌جمعه درمیان نیز در این زمینه گفت: وحدت مذاهب به معنای یکی شدن اعتقادات و مذاهب نیست بلکه توجه خاص و ویژه بر نقاط مشترک  چون قرآن،  پیامبر و قبله واحد است.

وی اظهار کرد: در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی هیچ‌گاه از شیعه و یا سنی سخن نگفت، بلکه همواره از  ملت ایران سخن به میان آورد.

امام‌جمعه درمیان با اشاره به جلوه‌های وحدت در خراسان جنوبی و شهرستان درمیان بیان کرد: در این شهرستان بسیاری از خانواده‌ها با یکدیگر پیوند فامیلی برقرار کرده و جوانان آنان با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

خزاعی یادآور شد: همه این موضوعات نشان می‌دهد که دشمن هیچ‌گاه در رسیدن به اهداف خود چون از بین بردن یکدلی و برادری در جامعه ما موفق نمی‌شود.


حجت الاسلام علیرضا حسینی: امید دشمن در راستای تفرقه محقق نمی‌شود

حجت الاسلام علیرضا حسینی مدرس دانشگاه و از فعالان حوزه تقریب مذاهب اظهار کرد: موضوع وحدت در جامعه ایران نسبت به امیدهایی که دشمن در راستای تفرقه و نفاق بسته بود، در شرایط مطلوبی است اما در جهان اسلام مشکلاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: موضوع مذهب با فکر و قلب انسان پیوند خورده است و ازاین‌جهت تغییر سبک زندگی در موضوعات عقیدتی چون وحدت به‌آسانی میسر نیست.

کارشناس دینی و فعال حوزه تقریب مذاهب در خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی مردم با یکدیگر مشکلی در زمینه وحدت و همدلی ندارد اما سوای مردم می‌توان انتظار نگاه گرم‌تر و صمیمانه‌تری در حوزه تقریب مذاهب داشت.

حسینی که سال‌ها مسئولیت امامت جمعه شهرستان درمیان که به دارالتقریب مشهور است را عهده‌دار بوده، افزود: اگر در موضوعی چون عیدگاه مردم اهل سنت اسدیه که تاکنون نیز همکاری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته، گام نهایی برای واگذاری به مردم اهل سنت آن دیار صورت گیرد بی‌شک محبت‌ها افزون‌تر می‌شود.


مولوی سید احمد عبدالهی: وحدت تنها یک تاکتیک سیاسی نیست

کارشناس دینی و فعال فرهنگی در خراسان جنوبی یادآور شد: برای ما وحدت یک تاکتیک سیاسی نیست بلکه فتوای بسیاری از علمای شیعه بر ضرورت همدلی و وحدت و پرهیز از توهین به باورهای اهل سنت است.

مولوی سید احمد عبدالهی امام‌جمعه اهل سنت درمیان نیز در این زمینه اظهار کرد: هدف از وحدت و همدلی رسیدن به آرمان امت واحده اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نباید موضوع وحدت تنها به یک هدف منحصر شود، بیان کرد: اگر می‌خواهیم از شر توطئه‌های استکبار نجات پیدا کنیم موضوع وحدت همیشگی مدنظرمان باشد.

امام‌جمعه اهل سنت درمیان در این زمینه که چه کسانی در تحقق و یکدلی تأثیرگذار هستند، یادآور شد: علما در تریبون‌های خود و برای مخاطبین وحدت را تبیین کنند چراکه این موضوع یک امر الهی است.


آیت‌الله عباسعلی سلیمانی: وحدت مردم سیستان و بلوچستان الگویی برای تمام مسلمانان است

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان همواره مرکز وحدت و برادری شناخته‌شده است و این وحدت الگویی برای تمام مسلمانان کشور و جهان است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت افزود: این وحدت همواره باعث ناکامی و شکست دشمنان شده است زیرا ما صرفاً هفته وحدت نداریم بلکه در طول تاریخ وحدت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همه مسلمانان برای ایجاد وحدت پایدار باید اشتراکات و اصول را برجسته کنند و از مسائل تفرقه‌انگیز دوری کنند.

امام‌جمعه زاهدان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان همواره به‌عنوان مرکز وحدت شناخته‌شده است، گفت: مردم این استان از دیرباز با پیوندهای خانوادگی و با وحدتی مثال‌زدنی کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند.

وی با اشاره به سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت ایران با اتحاد و همدلی و با لطف و عنایت پروردگار و تحت رهبری امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب روزبه‌روز بر عزتش افزوده‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم این استان اعم از شیعه و سنی عاشق نظام، ولایت و کشور هستند و برای حفظ آن‌ها تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز در پی هوشیاری و بصیرت علما، ریش‌سفیدان، معتمدان، روشنفکران و مردم وحدت بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان حاکم است که می‌توان از آن به‌عنوان الگویی برای تمام مسلمانان یادکرد.

آیت‌الله سلیمانی با تأکید بر اینکه وحدت شیعه و سنی مختص یک هفته نیست، افزود: این هفته فرصتی جهت تحکیم پایه‌های وحدت امت اسلامی است و نام هفته وحدت به‌تنهایی برای خنثی کردن توطئه‌ها و تفرقه‌های دشمنان اسلام کافی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش علما برای حفظ وحدت میان مسلمانان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: بر پایه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت بر اساس سیاست و تاکتیک نیست بلکه بر اساس قرآن و دین است.


مولوی عبدالستار حسین زهی: وحدت عامل خفت و خواری دشمنان اسلام است

مولوی عبدالستار حسین زهی، امام‌جمعه مسجد جامع «حنفاء» شهرستان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه باید در کنار یکدیگر استوار و محکم بایستند تا وحدت و انسجام ملی تحقق پیدا کند.

وی افزود: نداشتن اختلاف، عدم توهین به یکدیگر و احترام به  مقدسات و آرمان‌ها از سوی شیعه و سنی وحدت را محکم‌تر و پایبندتر می‌کند.

این روحانی اهل سنت تأکید کرد: کسانی که به هر دلیلی چشم دیدن وحدت مسلمین را ندارند اگر نمی‌توانند نقش مثبت و سازنده‌ای در حفظ وحدت داشته باشند سبب اختلاف و دوگانگی نشوند.

مولوی حسین زهی با اشاره به اینکه دشمن همیشه با تدوین برنامه‌ها به دنبال ایجاد دسیسه و خرابکاری است،گفت: توصیه می‌شود امت اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند تا مخالفین در رنج و عذاب باشند چراکه وحدت عامل خفت و خواری دشمنان اسلام است.


حجت‌الاسلام عیسی بزمانی: مردم سیستان و بلوچستان همواره پرچم‌دار وحدت هستند

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره پرچم‌دار وحدت هستند.

وی افزود: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با پیروی از منویات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب با چنگ زدن به ریسمان وحدت اسلامی الگوی شایسته‌ای برای مسلمانان جهان شده‌اند.

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: برای حفظ وحدت باید مصالح جهان اسلام و مشترکات را در نظر بگیریم و از اختلافات دوری‌کنیم.

وی  گفت: ما باید مشترکات مسلمانان را برجسته کنیم و همه در راستای گسترش وحدت در دنیای اسلام گام برداریم و امیدواریم آن وحدتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است در جامعه عملی شود.


مولوی عبدالواحد بزرگ‌زاده: سیستان و بلوچستان زیباترین جلوه وحدت مسلمانان

مولوی عبدالواحد بزرگ‌زاده، امام‌جمعه موقت اهل سنت چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان تا امروز با وحدت خود پاسخ محکمی به دشمنان اسلام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نماد وحدت مسلمانان جهان است، افزود: مردم این استان هیچ‌گاه فریب دسیسه‌های دشمنان اسلام را نخورده و نمی‌خورند و این نشان از اصالت و فهم عمیق این مردم مرزدار دارد.

امام‌جمعه موقت اهل سنت چابهار ادامه داد: طبق بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب، مسلمانان دنیا باید با وحدت و یکدلی توطئه‌های دشمنان را از دین مبین اسلام دور نگه‌دارند.

وی با اشاره به اینکه وحدت یک اصل اسلامی و دستور خداوند به مسلمانان است، گفت: بی‌توجهی به وحدت در بسیاری از کشورهای دنیا عامل ناامنی‌های اخیر است.

مولوی بزرگ‌زاده تصریح کرد: از همین رو با استفاده از تجربیات کشورهای متفاوت دنیا می‌توان به‌راحتی به این نتیجه رسید که دشمن با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان سعی در ضربه زدن به دین اسلام دارد.

وی افزود: خوشبختانه امروز با بصیرت مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سیستان و بلوچستان زیباترین جلوه وحدت میان شیعه و سنی برقرار است.


ماهر عبدالرزاق : مقاومت تنها راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه تکفیری‌ها است

ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش حرکت اسلامی لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت کنونی دنیای اسلام اشاره و اظهار کرد: امروز دشمنان امت اسلامی وحدت، ایمان و عزت مسلمین را هدف قرارگرفته‌اند و تلاش می‌کنند با توطئه‌های مختلف در مسیر نابودی این دستاوردها حرکت کنند.

وی افزود: باوجود همه برنامه‌ریزی‌ها و توطئه‌ها خوشبختانه در شرایط فعلی دنیای اسلام به رهبری جمهوری اسلامی ایران به این درک و شعور رسیده که تنها راه پیروزی رسیدن به وحدت اسلامی است.

رئیس جنبش حرکت اسلامی لبنان گفت: امروز ایران توانسته محور مقاومت را در عراق، سوریه، لبنان و یمن ایجاد و زیباترین و قوی‌ترین صحنه‌های وحدت و برادری را بین مسلمانان برای مواجه با توطئه‌های  دشمن سازمان‌دهی کند.

عبدالرزاق خاطرنشان کرد: این روزها جهانیان شاهد آخرین پیروزی مسلمانان غزه بر جنایتکاران صهیونیست در فلسطین بودند که می‌توان این حرکت را زیباترین دستاورد وحدت اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به توطئه دشمن در ایجاد گروه‌های تکفیری در برخی کشورهای مسلمان گفت: آمریکا و اسرائیل وقتی دیدند باوجود همه نقشه‌ها و توطئه‌ها نتوانستند مقابل جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به  پیروزی برسند جریان تکفیری را در منطقه ایجاد کردند تا اتحاد یکپارچه مسلمانان در منطقه را از بین ببرد.

رئیس جنبش حرکت اسلامی تأکید کرد: وظیفه دولت‌های اسلامی در مقطع کنونی این است که همانند جمهوری اسلامی ایران شیوه‌ای که برای مقابله با افراطی‌گری و سلفی ایجادشده را مدنظر قرار داده و از این طریق نگذارند دشمنان مسلمانان به نقش شوم خود که ایجاد تفرقه بین امت اسلام است دست یابند.

عبدالرزاق اظهار کرد: ما در لبنان توانستیم به برکت جریان مقاومت دشمنان را از سرزمینمان بیرون کنیم و در سوریه به پیروزی رسیدیم و دیگر کشورهای مسلمان نیز اگر مسیر مقاومت را در پیش نگیرند به گروه‌های افراطی مبتلا و دچار ضرر و زیان می‌شوند.

[ad_2]

Source link