ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟
ورزش گروهی بهتر است یا انفرادی؟

[ad_1] از قبل مشخص شده است که ورزش فواید زیادی برای سلامت روان دارد، از جمله بهبود خواب و خلق و خو، تقویت میل جنسی و افزایش سطح انرژی و هوشیاری ذهنی. در یک مطالعه جدید، محققان به این موضوع پرداختند که آیا ورزش گروهی می‌تواند به دانشجویان پزشکی کمک کند، گروهی که احتمالاً می‌توانند از […]

[ad_1]

از قبل مشخص شده است که ورزش فواید زیادی برای سلامت روان دارد، از جمله بهبود خواب و خلق و خو، تقویت میل جنسی و افزایش سطح انرژی و هوشیاری ذهنی.

در یک مطالعه جدید، محققان به این موضوع پرداختند که آیا ورزش گروهی می‌تواند به دانشجویان پزشکی کمک کند، گروهی که احتمالاً می‌توانند از تمرینات منظم استفاده کنند.

برای این تحقیق، ۶۹ دانشجوی پزشکی به یکی از سه گروه ورزشی پیوستند. یک گروه حداقل یک بار در هفته یک برنامه تمرینی تقویتی و تناسب اندام عملکردی گروهی ۳۰ دقیقه‌ای را همراه با ورزش اضافی در صورت تمایل انجام دادند.

گروه دیگر ورزشکاران انفرادی بودند که به تنهایی یا با دو شریک حداقل دو بار در هفته ورزش می کردند.

در گروه آخر، دانشجویان برای رسیدن به جایی که باید بروند، ورزش دیگری جز پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری انجام ندادند.

محققان سطوح استرس درک شده و کیفیت زندگی – ذهنی، جسمی و عاطفی – دانشجویان را در شروع مطالعه و هر چهار هفته یکبار اندازه گیری کردند. همه دانش‌آموزان مطالعه را تقریباً در یک سطح برای این اقدامات بهداشت روانی آغاز کردند.

پس از ۱۲ هفته، ورزشکاران گروهی شاهد بهبود در هر سه نوع کیفیت زندگی و همچنین کاهش سطح استرس خود بودند.

در مقایسه، ورزشکاران انفرادی فقط کیفیت ذهنی زندگی را بهبود بخشیدند – حتی اگر هر هفته یک ساعت بیشتر از ورزشکاران گروهی ورزش می‌کردند. برای گروه کنترل، نه سطح استرس و نه کیفیت زندگی تا پایان مطالعه چندان تغییر نکرد.

این مطالعه دارای محدودیت‌هایی است، از جمله اندازه کوچک آن و شامل فقط دانشجویان پزشکی است. همچنین به دانشجویان اجازه داده شد که گروه ورزشی خود را انتخاب کنند، بنابراین ممکن است تفاوت‌های فیزیکی یا شخصیتی بین تمرین‌کنندگان گروهی و انفرادی وجود داشته باشد که می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد.

بنابراین، نتایج را باید با احتیاط دید. اما این تحقیق به قدرت کار کردن با هم اشاره دارد.

این مطالعه در شماره نوامبر مجله The Journal of the American Osteopathic Association منتشر شد.

منبع: www.healthline.com

 

[ad_2]

Source link