وزرای کشور و امورخارجه در خصوص عدم بازگشایی مرزخسروی باید پاسخگوی نمایندگان باشند :: خبرگزاری خانه ملت
وزرای کشور و امورخارجه در خصوص عدم بازگشایی مرزخسروی باید پاسخگوی نمایندگان باشند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با ابراز ناراحتی از عدم بازگشایی مرز خسروی جهت اعزام زائران اربعین، اظهار داشت: مرز خسروی یکی از مسیرهای رسمی، قانونی و سهل الوصول به عتبات عالیات است که در زمان صفویان نیز کاروانسراهایی در طول این مسیر ایجاد کردند تا زائرینی که از اقصی نقاط ایران به […]

[ad_1]

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، با ابراز ناراحتی از عدم بازگشایی مرز خسروی جهت اعزام زائران اربعین، اظهار داشت: مرز خسروی یکی از مسیرهای رسمی، قانونی و سهل الوصول به عتبات عالیات است که در زمان صفویان نیز کاروانسراهایی در طول این مسیر ایجاد کردند تا زائرینی که از اقصی نقاط ایران به کربلا می‌روند از این مسیر عبور کنند، این سابقه تاریخی نشان می‌دهد سفر به کربلا از مسیر کرمانشاه و مرز خسروی قدمت چندصد ساله دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز شرایط ویژه‌ای پیش آمد و این امکان ایجاد شد تا زائران اربعین از مرزهای شلمچه، چذابه و مهران نیز به سوی عبتات عالیات مشرف شوند.

تعلل وزارت کشور و امورخارجه امکان سفر زائران اربعین از مرز خسروی را از بین بُرد

وی افزود: مردم بیش از یک سوم استان‌های کشور مانند استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان و … می‌توانستند از مسیر کرمانشاه و مرز خسروی عبور کنند و به عتبات عالیات سفر کنند ولی متاسفانه به دلیل تعلل وزارت امور خارجه و وزارت کشور امکان سفر زائران اربعین از مسیر مرز خسروی فراهم نشد.

بیشتر بخوانید:

 

جاسمی ادامه داد: عدم امکان بازگشایی مرز خسروی جهت اعزام زائران اربعین درحالی است که بستر و زمینه لازم برای میزبانی از زائران اربعین در استان کرمانشاه به خصوص در مرز قصرشیرین و خسروی فراهم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال نیز 20 روز مانده تا اربعین، مسئولان به فکر هماهنگی برای اعزام زائران از مرز خسروی افتادند، گفت: متاسفانه اقدامات دیرهنگام مسئولان در سال جاری نیز مانند سال گذشته، بی‌نتیجه ماند.

وزرای کشور و امورخارجه در خصوص عدم بازگشایی مرزخسروی باید پاسخگوی نمایندگان باشند

وی افزود: در خصوص عدم بازگشایی مرز خسروی وزیر کشور و وزیر امورخارجه باید پاسخگوی سوال نمایندگان باشند، در جلسه آینده نیز همواره این موضوع را به وزیر امورخارجه متذکر می‌شوم تا نتیجه مناسبی حاصل شود.

جاسمی اظهار داشت: برای آماده سازی مرز خسروی جهت اعزام زائران به کربلا نمی‌توان در مدت زمان 20 روز هماهنگی‌های لازم را انجام داد، بلکه باید بعد از اربعین سال گذشته مسئولان ایران با عراقی‌ها هماهنگی کردند تا زیرساخت‌های لازم در عراق نیز فراهم شود.

امکان بازگشایی مرزخسروی جهت اعزام زائران اربعین وجود داشت

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صحبت‌هایی که با دبیر ستاد اربعین و سایر مسئولان مربوطه داشتم، مشخص شد که بازگشایی مرز خسروی جهت اعزام زائران اربعین کار سختی نبوده ولی به دلیل تعلل برخی مسئولان چنین اتفاقی رخ نداد و امسال نیز مردم کرمانشاه در خدمت رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی محروم ماندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته مردم میلیون‌ها تومان پول هزینه کردند تا زیرساخت اعزام زائران اربعین از مرز خسروی فراهم شود ولی متاسفانه این مهم اتفاق رخ نداد، گفت: در سال جاری نیز مردم استان کرمانشاه بسیار ناراحت شدند از اینکه امکان خدمترسانی به زائران اربعین را نداشتند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link