چرا دولت از بیان علت گرانی دلار فرار می‌کند؟
چرا دولت از بیان علت گرانی دلار فرار می‌کند؟

[ad_1] يكي از دستاوردهاي شيخ حسن نزديك كردن ايران به شرايط ونزوئلا در آينده اي بسيار نزديك است لذا لازم دانستم مختصري از شرايط فعلي ونزوئلا را خدمتتان تشريح نمايم: تا پایان سال ۲۰۱۸ تورم در ونزوئلا به ۱۳ هزار درصد می‌رسد. بسیاری از خانوار‌های کارگری قدرت خرید خود را از دست داده اند. صحبت […]

[ad_1]

يكي از دستاوردهاي شيخ حسن نزديك كردن ايران به شرايط ونزوئلا در آينده اي بسيار نزديك است لذا لازم دانستم مختصري از شرايط فعلي ونزوئلا را خدمتتان تشريح نمايم:
تا پایان سال ۲۰۱۸ تورم در ونزوئلا به ۱۳ هزار درصد می‌رسد. بسیاری از خانوار‌های کارگری قدرت خرید خود را از دست داده اند. صحبت از پرداختن چند دسته اسکانس برای خرید یک قوطی کنسرو است.
پول ونزوئلا (بولیوار) ارزش خود را در برابر دلار آمریکا به‌طور کامل از دست داده است، اما کارگران و افراد کم‌درآمد ناچار هستند برای خرید مایحتاج معادل دلاری آن را پرداخت کنند. در نتیجه اگر پول کافی هنگام خرید همراه خود نداشته باشند، عملا دست خالی به خانه برمی‌گردند.
مردم برای خرید یک قوطی کنسرو ساعت‌ها در صف فروشگاه‌ها می‌ایستند و تازه وقتی نوبتشان می‌رسد باید چند دسته پول برای خرید یک قوطی کنسرت به فروشنده بدهند.

با این حال زندگی در پایتخت ونزوئلا به سختی می‌گذرد. «بولیوار» در یک سال گذشته ۹۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در این شرایط افزایش بالای ۵۰ درصد حداقل دستمزد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم کفاف تمام هزینه‌های زندگی کارگران را نمی‌دهد. عمق نارضایتی آن‌ها در حال افزایش است و احزاب و گروه‌ها به‌جای اجماع بر سر حل مشکل و کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی، در حال تسویه‌حساب‌های سیاسی با یکدیگر هستند.

[ad_2]

Source link