کلیات لایحه تجارت تصویب شد
کلیات لایحه تجارت تصویب شد

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه تجارت که اعاده‌شده از شورای نگهبان است با ۱۵۶ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن کلیات این لایحه را مصوب کردند. پس از تصویب […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه تجارت که اعاده‌شده از شورای نگهبان است با ۱۵۶ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در صحن کلیات این لایحه را مصوب کردند.

پس از تصویب کلیات این لایحه مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دلیل اینکه برخی نمایندگان به مواد این لایحه ایراداتی داشته‌اند این لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داده می‌شود تا اشکالات آن برطرف و نظرات نمایندگان نیز در آن اعمال شود.

براساس این گزارش نمایندگان با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با ارجاع مواد این لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی موافقت کردند.

لایحه تجارت در مورخه ۱۳۹۲.۱۲.۱۸ در کمیسیون قضایی و حقوقی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به‌تصویب رسیده بود و در جلسه مورخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ به‌تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و در مورخ ۱۳۹۳.۳.۲۰ شورای نگهبان این لایحه را مورد بررسی قرار داده و ایراداتی را به آن وارد دانسته است.

[ad_2]

Source link