به گزارش خبرنگار اخباربانک، به نظر می رسد مشکلات مشتریان بانکها و موسسات اعتباری از رمزهای دوم پویا همچنان ادامه دارد. حذف رمز های ایستا که از چند روز پیش به تدریج در چند بانک و موسسه اعتباری آغاز شده در طی روزهای آینده برای تمامی کارتها اجرایی می شود. در این بین مشتریان بانکها […]
به گزارش خبرنگار اخباربانک، به نظر می رسد مشکلات مشتریان بانکها و موسسات اعتباری از رمزهای دوم پویا همچنان ادامه دارد.
حذف رمز های ایستا که از چند روز پیش به تدریج در چند بانک و موسسه اعتباری آغاز شده در طی روزهای آینده برای تمامی کارتها اجرایی می شود. در این بین مشتریان بانکها و موسسات اعتباری که اکثراً خریدهای اینترنتی و کارت به کارت خود را از طریق اپلیکیشن ها انجام میدهند هنوز نتوانستند به طور کامل با رمز های پویا ارتباط برقرار کنند. یکی از عمده مشکلات رمزهای پویا تعداد زیاد رقم های موجود در پیامک های ارسالی است. بررسی های خبرنگار ما حکایت از این دارد که اکثر بانک ها و موسسات اعتباری رمز هفت رقمی را به مشتریان ارسال میکنند. یک موسسه اعتباری نیز رمز پویای ۸ رقمی و یک بانک نیز رمز پویای ۵ رقمی را برای مشتریان ارسال میکند. حال این سوال مطرح می شود که اگر رمز پویا فقط دو دقیقه اعتبار دارد چه ضرورتی دارد که رمز سخت ۷ و ۸ رقمی برای مشتریان ارسال شود؟ البته برخی از از بانک ها سیستم کپی رمز در اپلیکیشن خود را فعال کرده اند که گزینه خوبی است. حفظ کردن رمز ۷ و یا ۸ رقمی در مدت کوتاه ۲ دقیقه نمی تواند گره از مشکلات استفاده کنندگان از خرید های اینترنتی را باز کند و الزاماً باید آن رمز را در مدت کوتاه بر روی برگه ای دیگر یادداشت کنند. این در حالی است که اگر رمز پویای پنج رقمی توسط همه بانکها و موسسات اعتباری ارسال شود مشتریان میتوانند آن را به راحتی حفظ و در مدت کوتاه در سایت خرید اینترنتی درج کنند. پیشنهاد می شود بانک مرکزی با صدور دستورالعملی از بانکها و موسسات اعتباری بخواهد رمزهای بیش از ۵ رقم را برای مشتریان ارسال نکرده تا مشتریان در ابتدای این تغییر بزرگ در مبادلات بانکی مشکلات کمتری داشته باشند. |