[ad_1] ده انیمیشن برتر، زیبا و پراحساس استودیوی پیکسار گاهی فیلم ها میتوانند قلب تماشاگران را لمس کنند، ولی هیچ انیمیشنی مانند آثار استودیوی پیکسار این کار را انجام نمیدهد. استودیوی انیمیشن پیشرفته و تخیلی پیکسار فرمولی موفق را برای انتشار فیلمهای خود در پیش گرفته و آنها تقریبا در درآوردن اشک تماشاگران استاد هستند. […]
[ad_1]
ده انیمیشن برتر، زیبا و پراحساس استودیوی پیکسار
گاهی فیلم ها میتوانند قلب تماشاگران را لمس کنند، ولی هیچ انیمیشنی مانند آثار استودیوی پیکسار این کار را انجام نمیدهد. استودیوی انیمیشن پیشرفته و تخیلی پیکسار فرمولی موفق را برای انتشار فیلمهای خود در پیش گرفته و آنها تقریبا در درآوردن اشک تماشاگران استاد هستند.
به گزارش گروه سرگرمی ایران ناز دوستداران انیمیشن و طرفدارن استودیوی پیکسار که با سبک آن آشنا هستند، معمولا انتظار سطح مشخصی از غم و اندوه را از فیلمهایش دارند، اگرچه این فیلمها تضمین میکنند که علاوه بر غم چند احساس عمیق دیگر را هم به خوبی به تصویر بکشند.
1. یک داستان عاشقانهی غمانگیز و تراژیک کل ماجراجویی انیمیشن «بالا» (Up) را رقم میزند
کارگردان: پیت داکتر
صداپیشهها: اد اسنر، کریستوفر پلامر، جردن ناگای
محصول: ۲۰۰۹
امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰
انیمیشن «بالا» محصول ۲۰۰۹ دنبال یک جوان کاوشگر پر انرژی به نام راسل بود که خود را در خانهای گرفتار با بالنها در کنار پیرمردی به نام کارل دید که تصمیم گرفته بود برای اینکه به خانهی سالمندان فرستاده نشود، خانهاش را (به معنای واقعی کلمه) جابجا کند.
انگیزههای کارل برای خانهی شناور و ماجراجویی نهاییاش با نگاهی تراژیک به عشق گمشدهی زندگیاش آشکار میشود.
کارل و همسر فقیدش سالهای زندگی مشترکشان را صرف پسانداز و برنامهریزی برای سفری مشترک به آبشار بهشت کرده بودند. «بالا» تبدیل به یک داستان عاشقانهی دوست داشتنی شده است که به نحوهی مدیریت یک فقدان شدید نیز میپردازد.
2. داستان اسباب بازی ۲ و ۳ (Toy Story 2 & 3) برخی از غمانگیزترین لحظات را در این فرانچایز دارد
کارگردان: جان لستر/ لی آنکریچ
صداپیشهها: جان لستر، اندرو استنتون، تام هنکس/ لی آنکریچ، تام هنکس، تیم الن
محصول: ۱۹۹۹/ ۲۰۱۰
امتیاز متاکریتیک: ۸۸ از ۱۰۰/ ۹۲ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۹ از ۱۰/ ۸.۳ از ۱۰
مجموعهی «داستان اسباببازی» که در سال ۱۹۹۵ راهاندازی شد، به معروف شدن پیکسار کمک کرد و لحظات غمانگیزی را به نمایش گذاشت، و داستان اسباببازیهای جاندار پسر جوانی به نام اندی و لحظات به یاد ماندنی آنها را روایت میکرد.
با این حال، دومین و سومین قسمت از این فرنچایز است که واقعا بر قلب و روح طرفداران تاثیر گذاشته است. «داستان اسباببازی ۲» در سال ۱۹۹۹، داستان غمانگیز رها شدن جسی گاوچران را به تصویر میکشد، و ما را بیشتر با منش وودی آشتا میکند.
در حالی که «داستان اسباببازی ۳» اسباببازیها را مجبور کرد تا از اندی که حالا بزرگ شده است دل بکنند، و سعی میکردند خانهی جدیدی برای با هم بودن پیدا کنند.
3. انیمیشن کوکو (Coco) داستان یک کودک دوستدار موسیقی را روایت میکند که به سرزمین مردگان میرود
کارگردان: لی آنکریچ
صداپیشهها: آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال، بنجامین برت
محصول: ۲۰۱۷
امتیاز متاکریتیک: ۸۱ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸۳.۴ از ۱۰
یک نوازندهی جوان به نام میگل در سال ۲۰۱۷ در «کوکو» معرفی شد، که ماجراجویی خود را در سرزمین مردگان مکزیک دنبال کرد. در گیر و دار داستان او تلاش میکرد به سرزمین زندهها بازگردد یا خطر نفرین گیر افتادن در دنیای مردگان را بپذیرد.
میگل داستان واقعی پدربزرگش را میفهمد، که بیشتر الهامبخش او میشود تا پیوند خانوادهاش را با موسیقی مورد علاقهی خود بازآفریند.
انیمیشن «کوکو» با به نمایش گذاشتن جشن مرگ فرهنگها و سنتهای مکزیکی را بررسی میکرد، اگرچه از دست رفتن یکی از شخصیتهای اصلی آن را به عنوان یک فیلم غمانگیز اما در نهایت نشاطآور به یاد ماندنی میکند.
4. انیمیشن در جستوجوی نمو (Finding Nemo) با نابودی غمانگیز یک خانوادهی آبزی آغاز میشود
کارگردان: اندرو استنتون
صداپیشهها: آلبرت بروکس، الن دیجنرس، الکساندر گلد
محصول: ۲۰۰۳
امتیاز متاکریتیک: ۹۰ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰
طبیعت همیشه دوستدار خانواده نیست، همانطور که صحنهی آغازین فیلم «در جستوجوی نمو» در سال ۲۰۰۳ ثابت کرد که یک شکارچی خانوادهی جوان یک دلقک ماهی را از بین میبرد.
مارلین پدر نموی جوان داستان است، اگرچه اگر شریک زندگیاش کورال و تقریبا تمام تخمهایشان مورد حمله قرار نمیگرفت و باراکودا آنها را نمیخورد، خانوادهی بسیار بزرگتری داشت.
این تنها لحظهی غمانگیز در «در جستوجوی نمو» نبود، زیرا لحظات از دست دادن پسر جوان مارلین، همراه با معرفی دوری تنها و فراموشکار، اشک طرفداران را سرازیر کرد.
«در جستوجوی دوری» (Finding Dory) در سال ۲۰۱۶ از یک فرض مشابه پیروی کرد و لحظات غمانگیز خود را به نمایش گذاشت، اما هیچ کدام با صحنهی آغازین «در جستوجوی نمو» قابل مقایسه نبود.
5. در انیمیشن کارخانهی هیولاها (Monsters, Inc) هیولاهای حرفهای با یک کودک ارتباط برقرار میکنند
کارگردان: پیت داکتر
صداپیشهها: جان گودمن، بیلی کریستال، استیو بوشمی
محصول: ۲۰۰۱
امتیاز متاکریتیک: ۷۹ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
انیمیشن «کارخانهی هیولاها» که در سال ۲۰۰۱ بسیار موفق ظاهر شد، قلمرویی از هیولاها را معرفی کرد که با فریادهای کودکان انسان، انرژی و سوخت لازم دنیای خود را تامین میکنند.
هیولاهای حرفهای با استفاده از درهای جادویی کمد اتاق خواب به زمین سفر میکنند تا بچهها را بترسانند و فریاد ترس آنها را ذخیره کنند.
هیولاهایی به نام مایک و سالی به طور تصادفی یک دختر کنجکاو به نام بو را که در مقابل تاکتیکهای ترسناک آنها نفوذناپذیر است به دنیای خود باز میگرداند.
هیولاها ارتباطی زیبا و محبتآمیز با بو جوان برقرار میکنند، که به آنها کمک میکند یاد بگیرند که خندهی کودکان منبع انرژی بسیار قویتر از جیغ و ترس آنها است. متاسفانه، زمانی که سالی بو را به خانهاش در دنیای انسانها بازمیگرداند، باید با او خداحافظی کند.
6. در انیمیشن بهپیش (Onward) دو برادر جن در تلاش برای بازگرداندن پدرشان بودند
کارگردان: دن اسکنلون
صداپیشهها: تام هالند، کریس پرت، جولیا لوئی درایفوس
محصول: ۲۰۲۰
امتیاز متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۴ از ۱۰
انیمیشن «بهپیش» محصول ۲۰۲۰ دنیایی فانتزی را بررسی کرد که از خاستگاه جادویی خود گذشته بود تا به دنیای فناوری آشنا تبدیل شود.
دو برادر جن با هم سفری را برای یافتن یک جواهر جادویی آغاز میکنند تا بتوانند طلسمی را تکمیل کنند که پدر فوت شدهشان را برای یک روز بازگرداند.
برادران نه تنها در سفر جادهایشان پذیرش و عشق جدیدی نسبت به یکدیگر پیدا میکنند، بلکه کوچکترین آنها مجبور میشود شانس خود را برای ملاقات با پدری که هرگز ندیده است،
رها کند تا برادر بزرگترش همچنان بتواند لحظاتی با پدرشان داشته باشد. این یک لحظهی غمانگیز اما زیبا در یکی از جدیدترین آثار پیکسار است.
7. انیمیشن وال ای (Wall-E) یک ربات تنها و غمگین و آیندهای تاریک برای بشریت را به نمایش میگذارد
کارگردان: اندرو استنتون
صداپیشهها: بن برت، الیزا نایت، سیگورنی ویور
محصول: ۲۰۰۸
امتیاز متاکریتیک: ۹۵ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰
پیکسار در سال ۲۰۰۸ در انیمیشن «وال ای» نگاهی تاریک به آینده ارائه کرد که یک ربات جمع کنندهی زباله تنها در زمینی متروک را به تصویر میکشید.
وال ای زبالهها را در مکعبهای متراکم جمعآوری میکند و آنها را به صورت پشتههایی به بلندی یک آسمانخراش در میآورد. علیرغم محیط غمانگیز، وال ای قرنها قبل از ملاقات با ربات پیشرفتهای به نام ایو، وظیفهاش را با خوشحالی انجام میدهد.
ایو توسط بقایای بشر فرستاده شد که در کشتیهای تفریحی فضایی با تجملات زندگی میکنند و یک ارتباط لذتبخش بین این دو ربات شکوفا میشود.
« وال ای» چند لحظهی غمانگیز را به لطف شخصیت اصلی فوقالعادهاش به نمایش گذاشت، اگرچه هستهی داستان که آیندهی تاریک احتمالی بشریت را به تصویر میکشید برجستهترین نقطهی انیمیشن بود.
8. در انیمیشن روح (Soul) یک مرد مرده سعی میکند به روح گمشده کمک کند تا جرقهاش را پیدا کند
کارگردان: پیت داکتر
صداپیشهها: جیمی فاکس، تینا فی، گراهام نورتون
محصول: ۲۰۲۰
امتیاز متاکریتیک: ۸۳ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
انیمیشن «روح» محصول سال ۲۰۲۰ یک نوازندهی جَز به نام جو را دنبال میکند که طی یک حادثه به دنیای پس از مرگ منتقل میشود.
با این حال، زمانی که سعی میکند برای خروج از عالم بالا مبارزه کند، خود را در منطقهای متفاوت به نام عالم زیرین میبیند. در آنجا او به عنوان مربی با روح جوانی به نام ۲۲ اشتباه گرفته میشود که نشانی برای بازگشت به زمین دارد.
جو با امید به یافتن راهی برای بازگشت به زمین برای رسیدن به رویای مادامالعمر خود، از مربیگری ۲۲ سواستفاده میکند، که منجر به گم شدن او میشود زیرا آنها نتوانستند جرقهی ۲۲ را پیدا کنند.
این فیلم به موضوعات دشوار میپردازد و نگاهی غمانگیز به زندگی پس از مرگ دارد. با این حال، جو سعی میکند در نهایت با پیدا کردن ۲۲ و اثبات اینکه قبلا جرقهی خود را پیدا کرده است، اوضاع را درست کند.
9. انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) به بررسی احساساتی مانند غم و اندوه در بدن یک دختر نوجوان میپردازد
کارگردان: پیت داکتر
صداپیشهها: امی پولر، فیلیس اسمیت، بیل هیدر
محصول: ۲۰۱۵
امتیاز متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۲ از ۱۰
پیکسار «درون و بیرون» را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، که نگاهی به مرکز کنترل عواطف دختر جوانی به نام رایلی داشت که با والدینش به یک شهر جدید نقل مکان میکند و شرایط سختی را پشت سر میگذارد.
پنج احساسی که خاطرات او را از لحظات مهم ذخیره و سازماندهی میکنند نیز در حال تجربهی شرایط دشواری هستند زیرا احساس غم خود را بیشتر از شادی رهبر عواطف میبیند.
«درون و بیرون» به طرفداران نگاهی منحصر به فرد به تغییر و گسترش احساسات ما با افزایش سن ارائه میدهد، و البته تعدادی از لحظات غمانگیز را هم بررسی میکند که برای بسیاری از بینندگان قابل لمس است.
رایلی ممکن است بینگ بونگ را فراموش کرده باشد، اما لحظهای که او محو میشود برای مدت طولانی در ذهن و قلب تماشاگران باقی خواهد ماند.
10. دایناسور خوب (The Good Dinosaur) یک دوستی منحصر به فرد اما بدفرجام را ارائه کرد
کارگردان: پیتر سون
صداپیشهها: لوکاس نف، جان لیسگو، فرانسیس مکدورمند
محصول: ۲۰۱۵
امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰
دایناسور خوب در سال ۲۰۱۵ به کاوش در دنیایی متفاوت و در یک جدول زمانی دیگر پرداخت که در آن دایناسورها از انقراض جان سالم به در بردند تا به گونهی غالب روی زمین تبدیل شوند.
در آن روزگار، دایناسور جوانی به نام آرلو به همراه یک پسر جوان غارنشین مجبور میشود تمام تلاششان را بکنند تا در طبیعت وحشی زنده بمانند.
علیرغم شروع نه چندان گرم و صمیمی، آن دو به سرعت به هم نزدیک میشوند و به خانهی آرلو بازمیگردند. دوستی منحصر به فرد و دیدنی آنها زمانی پایان مییابد که آرلو با خانوادهای از غارنشینان روبرو میشود.
که میتوانند از دوست جوانش مراقبت کنند و آنها مجبور میشوند در فیلم غمانگیز اما قدر نادیدهی پیکسار از یکدیگر جدا شوند و هرکدام به زندگی خود بپردازند.
نوشته ده انیمیشن برتر، زیبا و پراحساس استودیوی پیکسار اولین بار در ایران ناز. پدیدار شد.
[ad_2]