انتشار نشریه “نماگرهای اقتصادی” توسط بانک مرکزی متوقف شد
انتشار نشریه “نماگرهای اقتصادی” توسط بانک مرکزی متوقف شد

به گزارش اخباربانک، به نظر می‌رسد عبدالناصر همتی براساس اراده و تصمیم خود یا برپایه دستور دولت توزیع و انتشار شمار قابل اعتنایی از شاخص‌ها را متوقف کرده است.یکی از مهم‌ترین آمارهایی که انتشار آن متوقف شده، آمارهایی بود که در نشریه «نماگرهای اقتصادی» گردآوری و منتشر می‌شد. براساس آنچه روی سایت بانک مرکزی دیده […]

به گزارش اخباربانک، به نظر می‌رسد عبدالناصر همتی براساس اراده و تصمیم خود یا برپایه دستور دولت توزیع و انتشار شمار قابل اعتنایی از شاخص‌ها را متوقف کرده است.یکی از مهم‌ترین آمارهایی که انتشار آن متوقف شده، آمارهایی بود که در نشریه «نماگرهای اقتصادی» گردآوری و منتشر می‌شد.

براساس آنچه روی سایت بانک مرکزی دیده می‌شود، آخرین شماره نماگرهای اقتصادی مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بود که در مهرماه همان سال انتشار پیدا کرده بود. با عدم انتشار این نشریه مهم آماری، علاقه‌مندان و پژوهشگران اقتصادی از دیدن آمارهایی مثل تغییرات تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت و اجزای تشکیل‌دهنده آن یعنی ارزش‌افزوده صنعت، کشاورزی، خدمات و ساختمان محروم شده‌اند.

در این نماگر تحولات کمی شاخص‌هایی مثل تشکیل سرمایه در بخش‌های گوناگون و تحولات تراز پرداخت‌ها و میزان تولید و صادرات نفت به طور فصلی منتشر می‌شد که دیگر نمی‌شود.