بانک مرکزی کارت به کارت درون شعب را به ۵۰ میلیون افزایش دهد
بانک مرکزی کارت به کارت درون شعب را به ۵۰ میلیون افزایش دهد

به گزارش خبرنگار اخباربانک، روز گذشته بانک مرکزی در اقدامی خوب و جالب توجه سقف کارت به کارت از طریق خودپرداز و اینترنت بانک را از مبلغ ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش داد. این در حالی است که پیش از این و قبل از شیوع ویروس کرونا سقف عملیات کارت به کارت […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، روز گذشته بانک مرکزی در اقدامی خوب و جالب توجه سقف کارت به کارت از طریق خودپرداز و اینترنت بانک را از مبلغ ۵ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش داد.

این در حالی است که پیش از این و قبل از شیوع ویروس کرونا سقف عملیات کارت به کارت در هر شبانه روز ۳ میلیون تومان بود که نشان از افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی را دارد.

اما بانک مرکزی می‌تواند اقدامات بهتر دیگری را نیز جهت کاهش رفت و آمد در شعب بانک‌ها و موسسات داشته باشد.

هم اکنون عملیات انتقال وجه کارت به کارت از طریق سامانه سحاب و یا دستگاه‌های درون شعبه ۱۵ میلیون تعیین شده است.

پیش از این نیز عملیات کارت به کارت درون شعبه ۱۵ میلیون تومان بوده است و جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هیچگونه اقدامی در این خصوص بانک مرکزی انجام نداده است.

این در حالی است که بسیاری از نقل و انتقالات بین بانکی مبالغی بیش از این بوده و از ۱۵ میلیون تومان تا یک صد میلیون تومان می باشد.

به گزارش اخباربانک، فعالان بازار برای عملیات انتقال وجه خود برای مبالغ بیش از ۱۵ میلیون تومان می تواند از عملیات ساتنا که به صورت آنی در بانک مقصد واریز می شود استفاده کنند.

نکته قابل تامل این است که بسیاری از بانک‌ها برای مبالغ ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان نیز از عملیات پایا استفاده کرده و تنها تعداد معدودی از بانک ها از سامانه ساتنا استفاده می کنند.

بنابراین مشتریان مجبورند برای مبالغ بین ۱۵ میلیون تا ۵۰ میلیون با توجه به تاخیر واریزی پایا از چک بین بانکی استفاده کنند.

حال پیشنهاد می شود بانک مرکزی در روزهای پیش رو عملیات کارت به کارت از داخل شعب را با افزایش ۳۰۰ درصدی از ۱۵ میلیون تومان به پنجاه میلیون تومان برساند تا دیگر مشتریان برای انتقال وجه مجبور به دریافت چک بین بانکی نباشند.