شعب تعطیل شده فقط واگذاری چک انجام می‌دهند
شعب تعطیل شده فقط واگذاری چک انجام می‌دهند

به گزارش خبرنگار اخباربانک، بالاخره پس از هفته ها از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور مسئولان بانکی نیز به فکر کاهش فعالیت بانک ها افتادند. بر این اساس روز گذشته شورای هماهنگی بانک‌ها دستورالعملی از بانکها و موسسات زیرمجموعه خود خواست فعالیت شعب را تا حد زیادی کاهش دهند. مقرر شد شعب نزدیک به […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، بالاخره پس از هفته ها از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور مسئولان بانکی نیز به فکر کاهش فعالیت بانک ها افتادند.

بر این اساس روز گذشته شورای هماهنگی بانک‌ها دستورالعملی از بانکها و موسسات زیرمجموعه خود خواست فعالیت شعب را تا حد زیادی کاهش دهند.

مقرر شد شعب نزدیک به هم به صورت زوج و فرد انجام فعالیت کرده و شعب ممتاز و درجه یک نیز با حداقل پرسنل به مشتریان ارائه خدمت کنند.

بانک های کوچک تر نیز که تعداد شعبه های کمی دارند مقرر شد با ۵۰ درصدی نیروی خود ارائه خدمت کرده و پرسنل نیز به صورت چرخشی در صبح حضور داشته باشند.

در برخی دیگر از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز مسئولان استانی تصمیم گرفتند برای شعب تعطیل شده فقط عملیات واگذاری و تعیین وضعیت چک ها در سامانه چکاوک صورت پذیرد.

به عبارت دیگر عملیات دریافت چک از مشتریان صورت نگرفته و تنها چکهای واگذاری که از تاریخ های قبل در شعبه وجود دارد در سامانه چکاوک ارسال و چک های دریافتی نیز تعیین وضعیت شوند.

این عملیات پشت درب بسته شعبه صورت پذیرفته و هیچ چک جدیدی نیز جهت وصول و برگشتی از مشتریان دریافت نخواهد شد.

شیفت بندی شعب در بانک‌ها و موسسات خصوصی تا شانزدهم فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد.