نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب
نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب

[ad_1] نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب 1- استفاده از ضد آفتابها را باید از سنین کودکی آغاز نمود زیرا بیشترین زمان در معرض آفتاب بودن در این سنین رخ میدهد. 2- استفاده از ضد آفتاب میتواند از شیوع سرطانهای پوست بکاهد اما نباید استفاده از ضد آفتاب باعث گردد که فرد […]

[ad_1]

نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب

1- استفاده از ضد آفتابها را باید از سنین کودکی آغاز نمود زیرا بیشترین زمان در معرض آفتاب بودن در این سنین رخ میدهد.

2- استفاده از ضد آفتاب میتواند از شیوع سرطانهای پوست بکاهد اما نباید استفاده از ضد آفتاب باعث گردد که فرد مدت زیادی در زیر تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد و خود را از خطرات این تابش مصون بداند.

پس بهتر است در تابستان و در ساعات 11 صبح تا5  بعدازظهر حتی المقدور به مدت طولانی پوست خود را در تابش مستقیم آفتاب قرار ندهیم.

3- باید حدود نیم ساعت قبل از خروج از منزل ضد آفتاب را در روی مناطق در معرض آفتاب پوست مانند صورت و پشت دستها استفاده نمود و هر 2 تا 3 ساعت یکبار درصورتی که در خارج از منزل باشیم باید استفاده از آن را تکرار کرد.

4- استفاده از کلاه لبه دار و یا چتر در پیشگیری از اثرات نامطلوب تابش آفتاب بر پوست بسیار موثر بوده و میتوان از آنها همراه با کرم ضدآفتاب استفاده کرد.

5- در روزهای ابری و در سایه نیز باید از ضد آفتابها استفاده نمود زیرا در این شرایط شدت تابش آفتاب فقط کمی نسبت به روزهای آفتابی و در زیر نورمستقیم آفتاب کمتر است.

6- از مقدار مناسبی از کرم ضدآفتاب باید استفاده نمود و لذا بهتر است قیمت ضد آفتاب متناسب با وضعیت اقتصادی فرد باشد تا در مصرف آن امساک نکند.

7- در همه فصول باید از ضد آفتابها استفاده نمود و استفاده از ضد آفتابها منحصر به فصل تابستان نمی باشد. اما قدرت ضد آفتاب را میتوان درفصول مختلف تغییر داد.

8- SPF یا عیار حفاظتی از آفتاب بیانگر نسبت زمان قرمز شدن پوست با استفاده از ضد آفتاب به زمان قرمز شدن پوست بدون استفاده ازضد آفتاب میباشد.

9- علاوه بر عیارحفاظتی کرم ضد آفتاب به این نکته نیز باید توجه داشت که قدرت محافظتی ضد آفتاب در برابر هر دو اشعه مضر آفتاب یعنی UVA و UVB موثر باشد.

10- برای انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خود با متخصص پوست خود مشورت کنید.

نوشته نکاتی مهم در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب اولین بار در ایران ناز. پدیدار شد.

[ad_2]