چرا همچنان شعب بانک‌ها شلوغ است؟
چرا همچنان شعب بانک‌ها شلوغ است؟

به گزارش خبرنگار اخباربانک، علیرغم تاکیدات بسیار مسئولان وزارت بهداشت و همچنین بانک مرکزی برای عدم مراجعه به شعب، همچنان بانک‌ها و موسسات اعتباری با شلوغی و ازدحام جمعیت روبه‌رو هستند. یکی از دلایلی که می‌تواند سبب شلوغی بیش از حد شعب بانک‌ها در این روزها باشد صدور چک توسط بازاریان و دادوستد آن در […]

به گزارش خبرنگار اخباربانک، علیرغم تاکیدات بسیار مسئولان وزارت بهداشت و همچنین بانک مرکزی برای عدم مراجعه به شعب، همچنان بانک‌ها و موسسات اعتباری با شلوغی و ازدحام جمعیت روبه‌رو هستند.

یکی از دلایلی که می‌تواند سبب شلوغی بیش از حد شعب بانک‌ها در این روزها باشد صدور چک توسط بازاریان و دادوستد آن در طی چند هفته گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا است.

به عبارت دیگر از چند هفته گذشته و یا چند ماه پیش بسیاری از بازاریان چکهای خود را برای ایام پایانی سال و پس از رونق بازار کشیده‌اند.

به همین دلیل در این روزها مجبورند جهت تامین وجه چک و یا وصول و دریافت برگ برگشتی آن به شعب بانکها مراجعه و سرنوشت چک را تعیین تکلیف نمایند.

اما این روزها فقط بازاریان و کسبه به بانک‌ها مراجعه نکرده و مشتریان عادی و خانه‌دار نیز به شعبه مراجعه می‌کنند!

یکی دیگر از دلایل شلوغی شعب بانک ها سررسید سپرده های یکساله مشتریان که سود آن را ماهانه دریافت می‌کنند است.

به عنوان مثال یک شخص در اسفند ماه سال گذشته در بانک الف سپرده ویژه ای به نرخ ۲۰ درصد افتتاح کرده و در حال حاضر در صورت عدم مراجعه، بانک سپرده را به نرخ ۱۵ درصد تمدید می‌کند!

به همین دلیل مشتری برای جلوگیری از ضرر و زیان خود مجبور است به بانک مراجعه و سپرده خود را برداشت و برای پیدا کردن پرداخت سود بیشتر به بانک‌های دیگر مراجعه نماید!

در صورت عدم مراجعه مشتری، بانک با نرخ‌های مصوب بانک مرکزی که حداکثر ۱۵ درصد است تمدید سپرده می کند و از این بابت مشتری برای یک سال، ضرر ۴ یا ۵ درصدی را برای سپرده خود متحمل می‌شود.